Μπρατισλάβα, Σλοβακία (Bratislava, Slovakia)

Ύστερα από πολύ καιρό αδρανοποίησης από το blog, μια πανδημία, πολλαπλά lockdown και τραγικές καθημερινές καταστάσεις επανέρχομαι δριμύτερη!

Μπορεί εδώ και ενάμιση χρόνο να μην μπορούμε να ταξιδέψουμε ελεύθερα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσουμε να ονειρευόμαστε τα μελλοντικά ταξίδια ή να αναπολούμε παλαιότερες αποδράσεις μας.

Οπότε, ας γυρίσουμε στα τέλη του Ιανουαρίου 2020 - όταν όλα αυτά με τον Covid-19 ήταν στην αρχή και δεν μπορούσαμε καν να φανταστούμε τι θα τεθεί σε εφαρμογή το Μάρτη του 2020. Τότε, λοιπόν, ταξίδεψα για ένα τριήμερο κοντά στις όχθες του ποταμού Δούναβη, στη Σλοβακία και συγκεκριμένα στην πρωτεύουσα της χώρας, τη Μπρατισλάβα για να συναντήσω την αιώνια συγκάτοικο-κολλητή μου.

Το ταξίδι είχε οργανωθεί έτσι ώστε να περάσουμε το πρώτο δίωρο πηγαίνοντας μία βόλτα στην περίφημη Μπλε Εκκλησία της πόλης και έπειτα πήραμε το λεωφορείο για να πάμε στο Brno, στη Τσεχία (σύντομα και η ανάρτηση). Επιστρέψαμε, όμως, δύο μέρες μετά και μείναμε για ένα βράδυ, πριν να ξεκινήσει το ταξίδι της επιστροφής στην Ελλάδα.

Παρότι ο χρόνος ήταν ελάχιστος, φροντίσαμε όσο μπορούσαμε να εκμεταλλευτούμε κάθε λεπτό της ημέρας (και της νύχτας). Ο καιρός ήταν σύμμαχός μας για λίγες ώρες, καθώς κατά το απογευματάκι ξεκίνησε η βροχή και ο αέρας. Είμαι σίγουρη πως τα γραφικά σοκάκια της πόλης είχαν να προσφέρουν πολύ περισσότερα από αυτά που καταφέραμε να δούμε.

Περπατήσαμε πολλές ώρες, με στάσεις σε διάφορα σημεία της πόλης για να βγάλουμε φωτογραφίες αλλά και σε 2 καφετέριες για καφέ και γλυκό - ένα το πρωί και ένα το απόγευμα. Το μεσημέρι πήγαμε για φαγητό σε ένα τοπικό εστιατόριο με παραδοσιακό φαγητό το οποίο λατρέψαμε. Θέλαμε να πάμε στο UFO την ώρα του ηλιοβασιλέματος αλλά ο καιρός δεν μας βοήθησε και πολύ, έτσι όταν φτάσαμε ήταν ήδη σκοτεινός ο ουρανός. Παρόλα αυτά, η θέα ήταν απίστευτη και εμείς περάσαμε φανταστικά προσπαθώντας μέσα στον αέρα και τη βροχή να κρατήσουμε τις ομπρέλες μας αλλά να βγάλουμε και όσο περισσότερες φωτογραφίες ήταν δυνατό. Ύστερα, ήπιαμε ένα κρασί στο καφέ απολαμβάνοντας και πάλι όλη τη Μπρατισλάβα από ψηλά, φορτίζοντας τα κινητά μας και αναμένοντας τη βροχή να κοπάσει.

Το ταξίδι μπορεί να τελείωσε μόλις το πρωί της επόμενης ημέρας αλλά η Μπρατισλάβα είναι μια πόλη που σίγουρα θα ήθελα να ξαναδώ, άλλωστε δεν επισκεφτήκαμε ούτε το κάστρο της! 😅

Αν η Μπρατισλάβα είναι ένα μέρος που σκέφτεσαι να επισκεφτείς κάποια στιγμή αλλά δεν σε "ψήνει" ακόμα, μπορώ να σου δώσω 2-3 λόγους ώστε να... το πάρεις απόφαση! 😉

1. Εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος

Τα αεροπορικά εισιτήρια κοστίζουν ελάχιστα ιδίως αν κάνεις την κράτησή σου λίγο νωρίτερα από τις ημερομηνίες που σε ενδιαφέρουν. Η διάρκεια της πτήσης από τη Θεσσαλονίκη είναι κάτι λιγότερο από 2 ώρες, αν και με τη διαφορά των ρολογιών στη Σλοβακία (1 ώρα πίσω) νομίζεις πως ταξίδεψες μόλις 1 ώρα.

2. Τα αγάλματα που κοσμούν τα πλακόστρωτα σοκάκια της παλιάς πόλης

Η πόλη της Μπρατισλάβα είναι γεμάτη από μπρούτζινα αγάλματα - και όχι μόνο. Το κάθε άγαλμα έχει τη δική του ιστορία και το μοναδικό λόγο ύπαρξης του. Με μερικά αγάλματα όπως του Κάμιλ του εργάτη - που είναι πιθανότατα και το πιο διάσημο της πόλης -, του γνωστού συγγραφέα Χανς Κρίστιαν Άντερσεν και πολλά ακόμη, η βόλτα σας θα μετατραπεί σε ένα ταξίδι ανά τους αιώνες...

3. Το UFO

Ένας πύργος σε ιδανική θέση για να απολαύσετε ολόκληρη την πόλη από ψηλά. Το πιο ψηλό σημείο είναι ανοικτό για το κοινό με κάθε απαραίτητη ασφάλεια για να βγάλετε τις φωτογραφίες σας και υπάρχει και καφέ-εστιατόριο για να χαλαρώσετε με την παρέα σας χαζεύοντας τη θέα από τη τζαμαρία.

Φυσικά υπάρχουν πολλοί περισσότεροι λόγοι για να επισκεφτείτε την πρωτεύουσα της Σλοβακίας, ή οποιοδήποτε άλλο μέρος εδώ που τα λέμε. Πιθανότατα ο κυριότερος λόγος να είναι η γνωριμία με μια διαφορετική πολιτισμική κουλτούρα από τη δική μας αλλά ενδεχομένως και ανθρώπους...

Να είστε καλά και να περνάτε όμορφα! 😊